یزدفردا: دبیرکل اتاق بازرگانی یزد از اعزام هیأت تجاری یزد به کشور قرقیزستان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اعلام این خبر اظهارداشت: در برنامه ریزی اتاق بازرگانی با هدف ایجاد و توسعه بازارهای جدید صادراتی استان، توجه ویژه ای به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا شده است.

محمد سپهر افزود: در این راستا برنامه ریزی برای اعزام هیئت تجاری به بیشکک پایتخت کشور قرقیزستان با حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی یزد انجام شده است. این کشور از سال 2015 عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شده است. این کشور در جغرافیای فرهنگی ایران میگنجد و قرابت زیادی به لحاظ فرهنگی با ایران دارد که زمینه فعالیت و تجارت بین دو کشور را تقویت میکند.

وی گفت: مهمترین کالاهای صادراتی ایران به قرقیزستان طی سالهای اخیر محصولات پتروشیمی، لوازم خانگی، محصولات پلاستیکی، مواد شوینده، مصالح ساختمانی، پوشاک، پسته، ظروف شیشه ای، صابون، خرما، شکلات، کیوی، روغن نباتی، فرش و کف پوش است و مهمترین اقلام وارداتی از قرقیزستان به ایران نیز شامل مواردی از جمله حبوبات مواد غذایی گوشت گوسفندی و… بوده است.

دبیرکل اتاق یزد تاکید کرد: این کشور فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کنجدی، زعفران و پسته یزد را نیز دارد که تجار این حوزه می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

سپهر با اشاره به جزییات سفر این هیئت تجاری گفت: بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان بیشکک، نشست با شرکت های ساختمانی قرقیزستان، بازدید از شهرک صنعتی این کشور و نشست با واردکنندگان متریال ساختمانی قرقیزستان از جمله برنامه های این سفر است که با همکاری یک شرکت فعال در این حوزه برگزار می شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد خاطرنشان کرد: این سفر، اولین سفر هیئت تجاری تجار یزدی در سال جدید است که با حمایت مالی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد و طبق تقویم اتاق، سفرهای متعددی برای سال جدید در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا